tisdag 3 september 2013

Förkylning, bin i skorstenen och höst!

Ja, vi har sjukstuga här så det har inte blivit någon uppdatering. Hösten har i alla fall kommit känns det som.

I förra veckan var jag ute och mötte sotaren som skulle besiktiga kaminerna, men vi kom inte så långt då han hittade bin i skorstenen. Så, imorgon ska jag möta upp Anticimex där ute. Ser inte jättemycket fram emot det med den dunderförkylning jag har i kroppen nu! Men det är bara att bita ihop! Fördelen är att hantverkarna är där så att jag kan få lite status och lite tydligare tidplaner för kommande 1,5 vecka. Sen är det nämligen dags att hänga upp köket. Har lyckats rekrytera lillebror som hjälp- tack älskade du! Du tror att du vet hur mycket det uppskattas (men sen dubblar du det med 3000 så är du nog rätt ute).

Imorgon ska golvet läggas i köket och det ska bli så jäkla spännande att få se hur det blir. Golvet är en ganska stor kostnad, och det är ju så himla viktigt att det blir bra så jag får väl ha lite pep-talk med hantverkarna på morgonen.

Ska försöka fota lite när jag är där imorgon, nu måste jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar