torsdag 5 september 2013

Bin i skorstenen, del 2

Ja, tidigt igår morse så åkte jag och min dunderförkylning och mötte Anticimex. De skulle enligt överenskommelse vara på plats kl 8. När klockan var halv 9 så ringde jag och frågade var de höll hus och precis då kom han. Tydligen så kommer de någon gång mellan 8 och 9, men till mig hade de sagt att han skulle vara på plats vid 8. Irriterad redan då kan jag ju meddela, men vänta, det blir värre!

Han öppnar bildörren och dialogen går såhär:
Anticimexman: Vad sa bitillsyningsmannen om bina?
Jag: Vad?
Anticimexman: Bitillsyningsmannen
Jag: Vad fan är det?
Anticimexman: Tillsyningsmän som är utsedda av Länsstyrelsen för att kolla bin eftersom det är brist på dem.. 
Jag: Ok... ? Jag vet inte, jag har inte pratat med någon sådan
Anticimexman: Jaha, nej jag får inte göra något utan att de gett okej
Jag: NEHE?! Men det kunde ju ni informerat mig om redan när jag bokade uppdraget
Anticimexman: Ja, det var dåligt att de inte frågat. Jag tyckte att det var underligt när jag såg beställningen, det brukar alltid stå att man fått okej osv...
Jag: Okej (tänker för mig själv att "du ska nog åka nu innan jag får ett av mina raseriutbrott") det var ju synd. 
Anticimexman: Ja, så du får fixa det och boka en ny tid
Jag: Ok (och tänker "nu får du bannemej åka") då gör jag det. Du kan ju hälsa dina kollegor att detta var riktigt dåligt skött!!!

Så, efter att ha avreagerat mig på Stoffe och mamma så ringde jag till Länsstyrelsen. De hänvisade mig till en kvinna som skulle vara tillbaka idag. Så idag ringde jag till henne. En mycket trevlig kvinna på Länsstyrelsen i Skåne. Hon informerade mig om att Anticimex hade fel, bi-tillsynsmännen intresserar sig inte för bin i skorstenar utan endast för såna som kan flyttas, ex från träd osv.

Ytterligare ett samtal till Anticimex där de bad så hemskt mycket om ursäkt och nu är ny tid bokad. De hade tydligen inte koll på Länsstyrelsens regler (märkligt men sant) så lite nytta har jag nu gjort denna veckan...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar