torsdag 22 augusti 2013

Hundgård

Nästa projekt för Stoffe och mig medans hantverkarna fixar med kök och hall är att dra igång med hundgårdarna. Vi ska ha "hundstall" i ladugården och därifrån ska de också kunna gå ut i rastgård. Har varit inne och kollat på jordbruksverket gällande regler för yta osv (om någon är nyfiken så finns den HÄR). Hundarna ska alltså vara där under dagarna när vi jobbar eftersom vi båda jobbar dagtid numrera.

Sen blir bara frågan hur man ska bygga det hela för att det ska bli funktionellt och smidigt. Vi kommer redan nu anpassa det hela för en tredje hund eftersom vi redan vet att vi kommer att vilja ha en till om ett par år. Vi vill ju att alla ska kunna gå tillsammans mestadels av tiden, men det måste även finnas möjlighet att stänga in dem en och en, exempelvis vid löp. Frågan är nu alltså hur vi ska lösa det rent praktiskt... Men det löser sig- vi har ju gott om erfarna flerhundsägare runt oss:)

Jag ser fram emot den dag jag har en ordentlig plats att föna hundarna på, och även bada dem vore ju toppen men det är ju tyvärr inte så enkelt. Då måste vi dra nytt vatten ut till ladan för det befintliga röret är sönderfruset och vi måste ju såklart också få ut varmvatten. Vi får se helt enkelt, det finns annat som är betydligt högre prioriterat. Problemet är dock att jag inte alls är sugen på att bada dem uppe i det (kommande) nyrenoverade badrummet, sen springa med en dyngsur hund genom hela huset för att ta mig ut och blåsa den :)

Tur att jag har tid att fundera över sånt här!

Ikväll ska det förhoppningsvis packas lite om det finns energi över till det...

Go´kväll!

1 kommentar:

  1. Min dröm är att ha ett hus med "källaringång" eller liknande o där kunna ha en hunddusch o torkplats :) Inga mer leriga tassavtryck över hela golvet!!

    SvaraRadera